lauantai 16. marraskuuta 2013

Bloggaajan pahin vuodenaika~syksy

Jep syksy on meidän ratsastavien bloggaajien pahin vuoden aika, koska tuo valon määrä on huono. Ei tässä voi muutakuin odotella talven valkoista lunta, jotta saisi parempia kuvia.


Elikkäs olin perjantaina jennan tunnilla ja menin huiskilla. Huiski tuntui todella omituiselle Kidin jäljiltä. Käyntiin totuin nopeasti ja sain sen toimimaan käynnissä ihan kivasti. Aino meni lexuksella joka on shetlannin poni jonka säkäkorkeus on 104 cm ja huiskilla on säkää noin 180 cm. Kun siirryimme raviin oli tilanne eri lainen. Huiskin ravi on niin pitkä että tuntui kun en pystyisi ratsastamaan sittä ollenkaa kun olen jalustimien varassa ikuisuuden. Otin muutaman pätkän harjoitusravia ja homma toimi paljon paremmin, mutta koitin päästä jyvälle miten ratsastaa tuollaista jättiläistä kevyessä ravissa. Noh kyllä siinä rupesi pikku hiljaa ymmärtämään huiskin ravissa keventämistä. Sitten siirryttiin laukkaan. Huiski nosti tavalliseen tapaansa kuuliaisesti ja reippaasti laukan ja laukka toimikin ihan hyvin. Rupesimme hyppäämään. kakkosen pysty sujui ongelmitta(noin 40cm) Mutta 3 pystyssä(60 cm) Huiski päättikin että este on aivan karmea enkä hyppää sitä.  Noh meikäläinen ei ollut moksiskaan. Naureskelin vain kun valtava hevonen joka pääsee 60 cm jalkojaan vähän nostamalla yli menee vain ohi. Noh kun este laskettiin takaisin kakkoseen mentiin nätisti yli. Voi olla että huiski aavisti että minua ahdisti koulusatulalla hyppääminen, koska en siihen ole tottunut. Itse satulassa ei ole koulua mentäessä mitään vikaa penkkihän on stubbenin koulusatula ja vieläpä vanhaa mallia niin mikäs siellä istuessa. Ainoa vaan että hypätessä tuo kyseinen satula on aivan järkyttävä. Pakko sanoa etten itsekkään ollut aivan kartalla Huiskin hyppytyylistä. Huiski hyppäsi niin että kaviot juuri ja juuri ylittivät puomin. Olen tottunut varautumaan niihin 40 cm korkeammalta meneviin hyppyihin, kun kidi vähän pomppasi aina. Kuitenkin olen ihan tyytyväinen tuntiin. olen siinä mielessä tyytyväinen koska en lentänyt pienen jättiläisen selästä. Loppuun vielä muutama huono laatuinen kuva:
(c) Minni
On mulla kyllä videoakin, mutta päätin säästää pienet herkät silmänne mun järkyttävältä ratsastukselta.
Huomenna pitämään heppakerhoa ja jos saan huiskista ja hugosta edustavia kuvia niin tulee uutta banneria jossakin vaiheessa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti